|
|
Prima pagina Intrebari Despre vanzare
|
Informatii utile despre vanzarea unui imobil
|
|
Care sunt actele pe care trebuie sa le am pentru a putea vinde?
|
|
Care sunt pasii vanzarii?
|
|
Dupa ce am gasit un cumparator, cat dureaza perfectarea vanzarii?
|
|
Cand si cum imi primesc banii pentru vanzarea unui imobil?
|
|
Daca vand un imobil, trebuie sa mai platesc ceva la notar?
|
|
De ce as colabora cu Forterra?
|
|
Care sunt actele pe care trebuie sa le am pentru a putea vinde?
De regula, aceste acte sunt urmatoarele:
a. Actul de identitate (B.I., C.I. sau pasaport, dupa caz), in original si in copie.
b. Certificatul de casatorie, sau sentinta de divort, in original si in copie (daca este cazul).
c. Actele de proprietate, in original si in copie. Actul de proprietate poate fi un contract de vanzare-cumparare autentificat de un notar public, un contract de donatie, un certificat de mostenitor, o hotarare judecatoreasca, etc.
d. Documentatia cadastrala si incheierea de intabulare.
e. Extrasul de carte funciara pentru vanzare. Extrasul se obtine numai de biroul notarial unde se va incheia contractul de vanzare-cumparare. Extrasul de carte funciara pentru vanzare este valabil 5 zile de la data depunerii, de catre notarul public, a cererii de eliberare, la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
f. Certificatul fiscal pentru vanzare. Certificatul fiscal se obtine de la Directia de Impozite si Taxe Locale din sectorul unde este situat imobilul. Certificatul este valabil 30 de zile de la data eliberarii.
g. Pentru imobilele care sunt apartamente de bloc, este necesara si adeverinta eliberata de Asociatia de Proprietari. Adeverinta dovedeste faptul ca proprietarul imobilului nu are restante la plata intretinerii (formularul adeverintei se poate obtine de la firma noastra). Adeverinta se semneaza de presedintele si administratorul blocului, se stampileaza in trei exemplare originale.
h. Potrivit dispozitiilor Legii nr.372/2005 privind performanta energetica a cladirilor, vanzatorul trebuie sa obtina certificatul energetic al apartamentului. In vederea obtinerii certificatului energetic, proprietarul urmeaza sa se adreseze unui auditor atestat in domeniu si apoi certificatul sa il prezinte cumparatorului la momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare, respectiv a contractului de inchiriere. Certificatul energetic cuprinde informatii care permit cumparatorilor sa evalueze performanta energetica a cladirii. Certificatul este insotit de recomandari de reducere a costurilor, prin imbunatatirea performantei energetice a cladirii.
|
^SUS
|
|
Care sunt pasii vanzarii?
Primul pas este stabilirea pretului final de vanzare cu cumparatorul si sa va asigurati ca nu
exista nici o neintelegere in acest sens.
Al doilea pas este acela de a permite cumparatorului sa verifice actele Dvs de proprietate.
Cumparatorul poate studia actele doar in prezenta Dvs, la sediul firmei imobiliare, sau la un notar.
In nici un caz nu dati actele de proprietate in original unei persoane necunoscute.
Al treilea pas este semnarea antecontractului de vanzare-cumparare, preferabil la sediul firmei
imobiliare sau la notar. Acest antecontract este o promisiune asumata de ambele parti de a incheia
in viitor, la pretul convenit, contractul de vanzare-cumparare privind imobilul. Prin antecontract
sunt stabilite o serie de elemente extrem de importante, si anume: pretul vanzarii-cumpararii;
data-limita pana la care trebuie semnat contractul de vanzare-cumparare final; termenul de eliberare
a imobilului; avansul platit prin antecontract; modalitatea de plata a pretului imobilului.
Antecontractul are o importanta deosebita, deoarece prin semnarea lui intelegerea dintre parti
capata valoare juridica, iar daca o parte doreste sa nesocoteasca aceasta intelegere, cealalta
parte se poate adresa cu succes instantei de judecata.
Al patrulea pas este obtinerea de catre dumneavoastra, beneficiind de sprijinul permanent al
specialistilor nostri, a actelor descrise la intrebarea "Care sunt actele pe care trebuie sa le am
pentru a putea vinde?"
Al cincilea pas este semnarea contractului final de vanzare-cumparare la notar. Nu uitati sa luati
de la notar cel putin un exemplar al contractului final de vanzare-cumparare.
Dupa semnarea contractului, cumparatorul s-ar putea sa va solicite sprijinul pentru schimbarea
abonamentelor la utilitati (Electrica, Romtelecom etc.) de pe numele Dvs pe numele sau, in calitatea
sa de nou proprietar al imobilului.
|
^SUS
|
|
Dupa ce am gasit un cumparator, cat dureaza perfectarea vanzarii?
De regula, intre momentul gasirii unui cumparator si momentul semnarii contractului de
vanzare-cumparare final la notar exista un interval de doua saptamani.
Daca insa dumneavoastra nu aveti cadastru si intabulare pentru imobil si/sau cumparatorul apeleaza la un credit bancar, perioada de mai sus se poate prelungi pana la aproximativ doua luni de la semnarea antecontractului de vanzare-cumparare.
Specialistii nostri in domeniul juridic, in urma unei analize detaliate a situatiei de fapt si a documentelor prezentate de parti, va pot acorda sfaturi competente inca din momentul semnarii antecontractului cu privire la stabilirea datei-limita pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare final.
|
^SUS
|
|
Cand si cum imi primesc banii pentru vanzarea unui imobil?
De regula exista doua momente la care va puteti primi banii. Un prim moment este acela al antecontractului cand puteti solicita un avans din pretul de vanzare. Cel de al doilea moment este la semnarea contractului de vanzare cumparare, cand cumparatorul trebuie sa va achite intregul pret al imobilului. Predarea-primirea banilor se poate face in incinta biroului notarial.
Daca cel care cumpara a obtinut un credit bancar, Dvs va veti incasa restul de bani (pret total-avans platit) de la banca respectiva, intr-un termen cuprins intre 3 si 5 zile de la momentul semnarii contractului final de vanzare cumparare (perioada in care se inscrie in cartea funciara dreptul de ipoteca al bancii asupra imobilului).
|
^SUS
|
|
Daca vand un imobil, trebuie sa mai platesc ceva la notar?
Da.
La notar vanzatorul trebuie sa achite impozitul catre stat aferent veniturilor obtinute din tranzactiile imobiliare. Impozitul difera in functie de valoarea imobilului si de perioada de la care acesta a fost dobandit.
Pentru un calcul al impozitului aferent venitului din tranzactii imobiliare va invitam sa folositi calculatorul de taxe.
|
^SUS
|
|
De ce as colabora cu Forterra?
Vanzarea unui imobil este o operatiune atat de importanta incat in unele tari tranzactiile
imobiliare se realizeaza in mod obligatoriu doar prin intermediul unor specialisti ai pietei
imobiliare, consultantii imobiliari.
Vreti sa scapati de grija publicarii periodice de anunturi in ziarele de profil? Vreti sa scapati
de stresul primirii in casa a zeci de persoane necunoscute, la cele mai nepotrivite ore, unele
dintre ele fara a avea macar intentia de a cumpara? Noi va vom aduce doar clientii care ne-au
dovedit ca sunt ferm interesati de achizitionarea unui imobil, mai precis a unui imobil de tipul
celui pe care Dvs il vindeti. Mai mult, mai inainte de a-l aduce la Dvs discutam cu fiecare client
si ne convingem ca are resursele financiare pentru a cumpara imobilul pe care Dvs doriti sa il
vindeti.
De asemenea, nu este deloc de neglijat faptul ca noi colaboram cu specialisti in domeniul juridic
care va pot garanta siguranta tranzactiei in care veti fi implicati. Firmele de avocatura cu care
noi avem stabilita o colaborare permanenta va acorda sfaturi juridice competente pe intreaga durata
a derularii tranzactiei, redacteaza antecontractul de vanzare-cumparare tinand cont de indicatiile
si cerintele dumneavoastra, va pot reprezenta interesele in fata notarilor publici si a celorlalte
autoritati competente.
|
^SUS
|
Daca nu ati gasit aici raspunsurile la intrebarile dvs., va rugam sa ne contactati si va vom raspunde cu promptitudine. Totodata, va invitam sa parcurge-ti si articolul informatii utile despre cumpararea unui imobil.
|
|
|
|